12 Apr 2019

DALAM MIMPI

Aku faham,
mengerti
sekarang bukan aku yang kau sering mimpikan,
bukan aku yang selalu kau igaukan,
dan pada hari-hari seterusnya
bukan aku
masih bukan aku
yang kau akan angankan

Hari ini, malam ini,
bukan seperti hari-hari di kebiasaanya,
aku nekad, untuk malam ini,
mimpi kau adalah aku,
senyuman kau ditiap lena nya tidur itu
adalah disebabkan aku

Cari aku,
aku didalam gelapnya mimpi kita,
yang sudah lama tidak diterangkan dengan api cinta,

Cari aku,
aku menuju ke mimpimu,
aku fikir tidak salah untuk memberimu kejutan,
kerana selama ini aku lah yang selalu berada di fikiranmu
sebelum dia

Aku mainkan semula pita video kenangan kita dalam mimpimu,
Keluarkan semua, dan layarkan segalanya,
Lihat, kau masih tersenyum, disaat kau mimpikan kita,
Untuk malam ini, hanya untuk malam ini
biar aku tatap senyum itu

Maaf sayang,
aku harus pergi,
kau akan terjaga sebentar lagi,
dan aku juga akan kembali ke realiti,
yang membuat hatiku luka,
walaupun dalam mimpi,
izinkan aku tembusinya lagi
untuk malam ini.

No comments:

Post a Comment