OBSES

Dress pendek, kasut tumit tinggi, gincu merah menyala, rambut perang berkarat. 
Takda siapa percaya kalau depan nama dia ada “NUR” atau “SITI”.
“Eh, semalam bukan main ko melaram. Hari ni pakai jubah ngan tudung pulak?. 
Alhamdulillah sejuk mata aku tengok ko macam ni.”
“Pakwe aku la ni suruh. Dia tak suka tengok aku seksi. Tak sanggup orang lain tengok katanya”
Berubah semata-mata taknak buat pakwe kecewa? Bukan sebab mak ayah?. Bukan sebab agama?. 

***

“Weh, hari ni kitorang nak kelua, pegi kedai Fixi. Habiskan baucer. Nak ikut?”
“Taklah. Pakwe aku tak bagi keluar harini. Kalau nak keluar pun kena ada dia. Korang pegi je lah k”
Sejak bila nak keluar rumah kena ada izin pakwe?. Tak tau pulak kalau pakwe die Ketua kat Jabatan Pertahanan sampai kenakan perintah berkurung. Darurat?. 

***

“Good night papa, sweet dream!. Love You”
“Sweetnye kau dengan ayah  kau. Family bond sangat. Serious aku segan  nak cakap macam tu kat ayah aku”
“Haha, lawak la kau. Aku tepon pakwe aku lah. Dia papa, aku  mama. Bahagia kan?”
Apa lancau couple guna papa mama  

***

CINTA
Dan
OBSESI.

Comments

  1. Sis suka statement yg prtama tu. Mmg terlalu obses remaja skrg sbb tu gejala sosial makin melampau lampau!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I am STRONG

DRY